Deși industria verde a devenit din ce în ce mai cunoscută și este într-o continuă dezvoltare, există încă suficient de multe domenii neexploatate și fără sau prea puțină concurență. Afacerile ecologice au o creștere exponențială în întreaga lume, fiind o modalitate minunată pentru femeile antreprenoare de a îmbina câștigul financiar cu un impact pozitiv asupra mediului. Acest tip de afacere are în prim-plan sustenabilitatea și încearcă să ofere produse sau servicii care dăunează mai puțin față de cele tradiționale.
„Femeile pot fi niște veritabile star-uri în promovarea sustenabilității și a responsabilității sociale în lumea afacerilor. Ele pot juca un rol crucial în luarea deciziilor strategice pentru adoptarea practicilor sustenabile față de mediu și responsabile social în companii, contribuind astfel la stabilirea unor standarde pozitive în industrie. De asemenea, pot folosi abilitățile lor de advocacy pentru a sprijini politici publice favorabile sustenabilității și responsabilității sociale. Prin educație și campanii de conștientizare, atât în interiorul echipei lor, cât și în comunitate, pot încuraja adoptarea acestor practici”, consideră Natalia Iachimov, consultantă în domeniul sustenabilității afacerilor.
Din spusele specialistei, promovarea sustenabilității implică integrarea unor practici care reduc impactul negativ asupra mediului, în timp ce responsabilitatea socială presupune adoptarea unor comportamente care respectă drepturile și bunăstarea tuturor părților interesate. Astfel, se asigură că afacerile au un impact pozitiv pe termen lung asupra societății și mediului.

Femeile care doresc să-și pună ideile în practică și să facă ceva pozitiv pentru lumea din jurul lor, pot începe o astfel de activitate, prin care să promoveze cu succes sustenabilitatea, mai ales că pot beneficia de anumite programe de finanțare, cum ar fi granturi sau credite. Însă există și afaceri de succes în domeniu, care au fost lansate fără finanțare.
„Adoptarea celor mai bune practici pentru afaceri eco și durabile constituie o oportunitate strategică esențială pentru creșterea și prosperitatea afacerilor. Acestea includ eficiența energetică și utilizarea energiei din surse regenerabile, gestionarea responsabilă a deșeurilor prin reducere, reutilizare și reciclare, implicarea în lanțuri de aprovizionare durabile, adoptarea principiilor ESG, designul ecologic al produselor și transparența în raportare. Inspirându-ne din exemplele de succes la nivel internațional și din Moldova, femeile pot să-și dezvolte afacerile punând accent pe sustenabilitate și responsabilitate socială. Acest fapt nu doar poate duce la creșterea veniturilor și extinderea piețelor de desfacere, dar și la îmbunătățirea reputației și condițiilor de muncă pentru angajați. Mai mult decât atât, contribuția lor poate conduce la crearea unui viitor mai verde și mai echitabil pentru toți”, mai adaugă Natalia Iachimov, consultantă în domeniul sustenabilității afacerilor.
Dacă îți surâde ideea de a începe și a desfășura o astfel de activitate, prietenoasă mediului, bugetului și societății în ansamblu, acest ghid pentru începerea unei afaceri ecologice și aceste idei de afaceri verzi îți vor fi, cu siguranță, de real ajutor. De asemenea, cunoaște istoriile de succes ale altor femei care au reușit, inspiră-te citindu-le poveștile și urmează-ți visul!